Предоставено от Blogger.

четвъртък, 3 февруари 2011 г.

Най-скъпите коли в света

Bugatti Veyron Super Sport
1. Bugatti Veyron Super Sport (W16 1200 к.с.) : 2,6 млн. долара

Veyron Super Sport е най-бързият, най-лекият и най-мощният автомобил, създаван някога от Bugatti. Предвидено е от него да бъдат произведени 300 екземпляра, което не е никак малко, като се вземат предвид качествата на машината.

Осемлитровият, 16-цилиндров двигател на екстремния автомобил разполага с невероятната мощност от 1 200к.с., която е със 199к.с. повече от тази на стандартния модел. Тя е постигната чрез модернизация на четирите турбини и монтиране на по-голям интеркулер. В резултат на извършените подобрения е нараснал и максималният въртящ момент, от 1 250 на 1 500Нм.

Каросерията на Veyron Super Sport е изработена изцяло от карбон и фибростъкло, благодарение на което теглото на машината е смъкнато с 40кг. На инженерите на Bugatti им се е наложило също да разширят сатрите въздушните отвори и да добавят нови, за да оптимизират охлаждането на двигателя и спирачките.

Промени са направени и по задния дифузер, в чиято централна част са вградени двата нови накрайника на изпускателната система. Окачването е получило полагащите му се подобрения, за да може автомобилът да се държи нормално при натоварване от 1.4G, тъй като при стандартния Veyron то е 1.25G. Интериорът също не е подминат, като той разбира се може да бъде оформен според изискванията на клиента.

2. Koenigsegg Agera (V8, 910 к.с.) : 1,5 млн. долара

Създаден да отпразнува 15-годишнината на компанията, Agera цели „да пренесе усещането да си в Koenigsegg до ново ниво – както по пътищата, така и на пистата.”

Koenigsegg Agera
Все още си говорим за типична шведска кола, все още става дума и за суперавтомобил, но именно Agera изглежда може да се превърне изцяло новият модел на компанията. Въпреки това, ако се направи пряко сравнение с подготвяния за слизане от производство ССХ, то двете коли на практика изглеждат доста сходни, като дизайнът им реално е почти еднакъв. След малко по-подробно вглеждане в размерите на колата, ще стане ясно, че Agera дори е еднакво дълъг, висок и широк като ССХ.

Идентичен е и двигателят – все същият 4.7-литров V8 с мощност от 910 к.с. (при 6 850 об/мин) и въртящ момент от 1 100 Нм (при 5 100 об/мин). Масата на колата възлиза на 1 290 кг, ускорението до 100 км/ч отнема 3.1 секунди, това до 200 км/ч – 8.9 секунди, а максималната скорост е повече от 390 км/ч.

И отново както и при ССХ, така и тук покривът може да бъде свалян и да бъде поставен временно под предния капак. Каросерията все още е изработена от преимпрегниран карбон/кевлар, като подът отново е равен (с изключение на дребните тунели). Идеята на тези тунели, както сме обяснявали и при други автомобили, е възползването от принципа на Вентури, което, от своя страна, оптимизира стабилността. Шасито също е олекотено, изработено е от алуминий и е подсилено с въглеродни влакна. Що се отнася до окачването, то е регулируемо.

Едно нещо, което е напълно различно при новия Agera, е изцяло новата централна конзола и тунелът за трансмисията, изработени от въглеродни влакна. Новата осветителна система за интериора пък ползва „невидими нанотръбички”, като с тях се осветява подът.

3. Maybach Landaulet(V12, 760 к.с.) : 1,405 млн. долара 

Maybach Landaulet
Landaulet е базиран на Maybach 62 S , който може да бъде считан за най-мощната серийна лимузина с шофьор. Инженерите от Maybach са премахнали задния модул на покрива, за да осигурят на пасажерите безпрепятствена гледка към небето. Страничните стени обаче остават и дори макар и невидимо за просто око, са били подсилени чрез стоманена тръбна конструкция. Тъй като тези мерки за сигурност по никакъв начин не са повлияли на силуета на автомобила, огормните задни врати и интериорът като цяло остават непроменени. 
Maybach Landaulet е задвижван от V12, който е бил доразвит от инженерите на Maybach и специалистите в Mercedes-AMG за Maybach 57 S и Maybach 62 S. Благодарение на двата турбокомпресора и водното охлаждане V12 предлага мощност от 450 кВ/612 к.с. изстискани от обем възлизащ на 5980 см3. Максималната мощност е не разположение между 4800 и 5100 об./мин. Гигантският въртящ момент от 1000 Нм е на разположение между 2000 и 4000 об./мин.

4. Pagani Zonda C9 (2011) : (V12, близо 700 к.с.) : 1,3 млн. долара
Pagani Zonda C9

Oснователят на компанията Хорацио Пагани заяви, че заместникът на Zonda R ще бъде пуснат в продажба в края на 2010 година. Автомобилът ще е оборудван с 6-литровия V12 двигател на Mercedes-Benz AMG с мощност от 700 к.с. и 1000 Нм максимален въртящ момент. Той ще е почти толкова мощен, колкото и Zonda R (с мощност от 750 к.с. и 710 Нм максимален въртящ момент).

Според Хорацио Пагани С9 „е напълно различен от концептуалния си вариант по отношение на маса, динамика и използвани при създаването му материали”. Колата е изработена от 3 770 нови части, ползва гуми от Pirelli и електроника от Bosch. Каросерията пък е изработена от карбон и титан.

От компанията заявиха, че ще произвеждат по 40 бройки от модела годишно, а цената на всяка от тях ще е около 900 000 евро. Производството на стандартната версия на Zonda ще бъде прекратено през септември тази година, но от Pagani ще продължат да приемат поръчки за Zonda R и по този начин моделът ще продължи да съществува и през следващите три години.

5. Ferrari F70 (2012) : (V8 ou V10, близо 700 к.с.) : 870 000 долара 
Ferrari F70

Според предварителни данни новото поколение Enzo ще се нарича F70, като вече е бил тестван с две доста различни задвижващи системи. Едната опция е по-малък битурбо V8 двигател, чиято мощност ще е някъде към 700 к.с., а другата битурбо V12 агрегат с допълнителни 50 или 100 к.с.

И докато от Ferrari със сигурност биха искали да запазят V12 двигателя за своя нов флагман, то строгите стандарти за емисии, планирани да влязат в сила в Европа, може да принудят инженерите да минат с по-малкия битурбо V8. По този начин обаче F70 би бил истински наследник на F40, при когото е била ползвана аналогична конфигурация.

Иначе F70 не само ще бъде по-бърз и по-пъргав от Enzo, когото заменя, но се очаква да бъде също така по-малък, по-лек и доста по-ефективен спрямо него. С междуколесна база от 2.65 м и доста активна аеродинамика новата кола се очаква да изглежда доста по-различно от всяко друго Ferrari, правено досега. Масата на автомобила пък се очаква да възлиза на около 820 кг.

Производството се очаква да стартира през 2012 година, като подобно на Enzo, вероятно ще бъдат сглобени само 399 бройки.

6. SSC Ultimate Aero II (V8, 1287 к.с.) : 750 000 долара
SSC Ultimate Aero II

В интернет изплуваха допълнителни подробности и снимки на новия SSC Ultimate Aero II.

Въпросният модел цели да се превърне в най-бързия сериен автомобил в света. Предишният Ultimate Aero I преди носеше тази титла, докато не се появи Bugatti Veyron Super Sport. Сега обаче новият американец иска да си върне рекорда.

И как ще стане това? Посредством 6.8-литров битурбо V8 двигател с обща мощност от 1 350 к.с. и каросерия от въглеродни влакна. Джантите например са изработени от карбон и всяка една тежи по 5.9 кг. Мощният агрегат ще може да ускорява 1 179-килограмовия автомобил до 100 км/ч за 2.8 секунди, а максималната скорост трябва да достигне 443 км/ч.

Дали тези твърдения са истина, тепърва предстои да разберем, но ако SSC Ultimate Aero 2 успее да развие въпросната скорост, това автоматично ще го превърне в най-бързият сериен автомобил в света, за какъвто в момента е обявен Bugatti Veyron Super Sport, с неговото постижение от 431км/ч.
Активната аеродинамика ще бъде ключовият момент за запазване на стабилност при високи скорости. А колко ще струва това? 
LeBlanc Mirabeau

7. LeBlanc Mirabeau : (V12, 700 к.с.) : 728 000 долара

LeBlanc Mirabeau е чистокръвен швейцарски състезателен автомобил, който може да се движи и по обществените пътища. Ударението е поставено върху динамиката, не върху лукса. Двигателят е компресорен V8, мощността е 700 к.с., максималният въртящ момент 850 Nm. 

бутон за сайт

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008 | The Blog Full of Games

Back to TOP